12 Mayıs 2013 Pazar

Giresunspor eski Başkanı: Futbolculara baskı yapıldı




Futbolda Şike iddialarına ilişkin görülen duruşmada tanık olarak dinlenen Giresunspor eski Başkanı Osman Çırak, Futbolculara baskı yapıldığını ve taciz edildiklerini söyledi. Çırak, “Futbolculara baskı yapıldığı ve taciz edildiği doğrudur. Maç arifesinde gece saatlerinde futbolcu arkadaşlarımızın dışarıdan bağırma yoluyla sesli taciz edildiğini duydum.” dedi. İstanbul 16. Ağır Ceza Mahkemesinde görülen Futbolda Şike davasında sanık savunmaları tamamlandı. Duruşma tanıkların dinlenmesiyle devam etti. Son seçim arifesinde Hakan Karaahmet’in de kulüp başkanlığına aday olduğunu söyleyen tanık Osman Çırak, “Bu süreçte herhangi bir husumetimiz olmadı. Yerel basın da, kamuoyu baskısıyla aleyhimde hakarete varan beyanlarda bulundu. Olgun Peker ve yanındaki şahıslar tarafından herhangi bir baskıya maruz kalmadım.” dedi. Futbolculara baskı yapıldığı ve taciz edildiğini öne süren Çırak, “Bizim maç arifesinde, gece saatlerinde futbolcu arkadaşlarımızın dışarıdan bağırma yoluyla sesli taciz edildiğini duydum. Emniyetle görüştüm, kötü oynuyorsunuz, başarısızsınız, netice alamıyorsunuz diye taciz edilmişler. Ne dediklerini bilmiyorum, emniyet kayıtlarında olması lazım.” şeklinde konuştu. Tutuklu sanık Sami Dinç’in avukatı, Çırak’a, “Fezlekede, bir polisle gayri resmi bir şekilde görüşmenizden sonra bu soruşturmanın başladığı yazılıyor. Bu polisi tanıyor musunuz?” sorusuna Çırak, “Hayır tanımıyorum. İstanbul’da bir kafede spor adamlarının da bulunduğu bir ortamda konuşmuştum. ‘Giresun’da işler iyi gitmiyor, baskı görüyorum’ demiştim.” cevabını verdi. Bunun üzerine Başkan Ekinci, “Kapalı konuşuyorsun, daha açık konuşabilirsin, kimse senin kılına zarar veremez. Korkuyor musun?” dedi. Çırak ise, “Korkmuyorum, ama benim iki tane yöneticim darp edildi ve davacı olamadılar. Giresun’un çetelere teslim olduğunu görüyoruz. Savcılar da eksik kalıyor bu konuda.” Menajerlik sınavı sorularını Olgun Peker'e vermekle suçlanan Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) eski görevlisi sanık Haldun Şenman ek savunma yaptı. Şenman, “TFF de aktif olarak görev aldım. İnsanlar neyle kaç yılla suçlandıklarını bilmiyorlar. Bir takım yalanlar söylüyorlar ben 271 gündür tutukluyum. Benim ailemin psikolojisini takdirinize bırakıyorum. Yemekte sınav sorularıyla ilgili bir konuşmamız olmadı. Özden Aslan ve Olgun Peker’e sınav belgelerini ben göndermedim. Ek klasörlerde ne fotoğraflarım var ne gizli saklı işlerim var. Ne parası götürmüşler bileyim. En azından yattığım 271 güne değsin. Tahliye ve beraatımı talep ediyorum.” diye konuştu. Talat Emre Koçak da ek savunma yaptı. Silahlı bir suç örgütüne yardımda bulunduğunun iddia edildiğini anlatan Koçak, “İddianamenin 120. sayfasında Olgun Peker'in soruları benim üzerimden almadığı başka bir şekilde kendisine ulaştığı söyleniyor. Evrakta sahtecilik suçunu işlediğim iddia ediliyor. Bu hususta herhangi bir delil yoktur. Ben bu diplomayı ne gördüm ne hazırlattım. Nitelikli dolandırıcılığa teşebbüsle suçlanıyorum. Ben menajerlik sınavına girmedim. Sehven yazıldığını düşünüyorum. Hakkımdaki son suçlama ise rüşvet suçuna iştirak etmektir. TFF’deki tüm görevlerimden 2009 yılında ayrıldım. Aracılıkla yargılanıyorum. Sınav sorularının çalındığı tarihlerde ben yurtdışımdaydım. Soruları hiç görmedim. Kimler arasında aracılılık ettiğimi anlamıyorum.” ifadelerini kullandı.adana yerel seçimler adana seçimler yerel seçimler adana seçimleri adana 2014 yerel seçimleri


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder